poniedziałek, 28 lipca 2014

BAWEŁNA kocyk dla malucha


Kocyk 70x90 cm 100 % bawełny DROPS   :) 
...Zadzwoniłam do Alicji - która miała Dziecię w brzuchu ... myślałam o niej cały dzień, robiąc spokojnie na drutach. Usłyszałam: Urodziłam, dziś w nocy - dwie godziny mi to zajęło z dojazdem do szpitala, wszystko ok. W takiej sytuacja trzeba było zakasać rękawy i całymi siłami w paluchach drutować :)

Przez dwa weekendowe dni zrobiłam prawie 1/3 kocyka, więc byłam dobrej myśli...że uda mi się to dzieło ukończyć na czas. Teraz wiedziałam, że już mam opóżnienie.

Włóczkę 100% bawełny zamówiłam przez Internet; nie wiedziałam do końca jaka będzie ale jestem zachwycona kupioną bawełną. Szczerze powiedziawszy pierwszy raz robiłam coś z bawełny. Wybrałam bawełnę (a nie wełnę) z myślą o przyszłej Mamie ...będzie łatwiejsza w praniu i użytkowaniu. Tą, którą zamówiłam można prać w 60 st. C. Kolory: żółty i beżowy ...bo nie wiedziałam czy chłopiec czy dziewczynka :). 
Kocyk miał mieć wymiary 60x80cm ale jest odrobinę większy.  


Włóczka - Paris DROPS
motek 50 g, dł. ok 75 m, zalecane druty 5 mm i takich użyłam (drewniane na żyłce 80 cm) - wyszedł splot raczej luźny, można prać w 60 st. C, suszyć rozłożone na płasko.
Zużyłam 9 motków. Zamawiałam w sklepie internetowym amiQs, bo mają swój sklep stacjonarny w Warszawie na Towarowej i mogłam odebrać osobiście. Sklep niczego sobie, wybór włóczek ogromny ale ceny bardzo wysokie. Czasami coś tam kupuję, bo mają piękne naturalne włóczki...ale szkoda, że to tyle wszystko kosztuje.
100% bawełny :) DROPS Paris 50 g, druty na żyłce 5 mm




2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocyki dla malucha wykonane z włóczki są bardzo ciepłe no i przede wszystkim miękkie. Dla starszych kobiet można również zaproponować wykonanie biżuterii z włóczki https://alewloczka.pl/pl/blog/Jaka-bizuterie-mozna-zrobic-z-wloczki/17 która jakby nie patrzeć będzie bardzo oryginalna. Myślę, że to jest dość ciekawy sposób na wykorzystanie włóczki.

    OdpowiedzUsuń